Tolkdiensten automatisch doorverbonden

TolkenConcorde maakt sinds kort gebruik van een systeem dat ad-hoctolkdiensten automatisch matcht en doorverbindt.

Wanneer u zich via Extranet beschikbaar stelt en wordt gebeld, krijgt u van de computer te horen hoelang de tolkdienst duurt en om welke taalcombinatie het gaat.

  • U accepteert de dienst door op 1 te drukken.
  • U weigert de dienst door op 9 te drukken.

Vanaf het moment dat ons systeem u belt, wacht het maximaal 30 seconden op uw reactie. Daarna zoekt het systeem naar een volgende beschikbare tolk.


Tijdsregistratie en techniek

Aan de tijdsregistratie verandert niets. Ons systeem meet hoelang u met de gespreksvoerder bent verbonden. Dit wordt vervolgens in ons systeem geregistreerd. U hoeft dus niet zelf de getolkte tijd bij te houden.

U ontvangt momenteel nog geen bevestigingse-mail wanneer u een dienst accepteert. We hopen dit zo snel mogelijk in orde te maken. Uiteraard ziet u uw dienst wel terug op Extranet.

Ons systeem houdt rekening met reserveringen. Als u een gereserveerde dienst hebt, wordt u nooit een overlappende ad-hocdienst aangeboden.

Beschikbaarheid

Ons systeem belt alleen beschikbare tolken, en doet dit volgens de afspraken met onze verschillende opdrachtgevers. Voor de Politie geldt bijvoorbeeld dat we verplicht zijn in eerste instantie een Rbtv-tolk uit te nodigen.

Op de pagina vraag & antwoord leest u hoe u uw beschikbaarheid op Extranet aangeeft.

Wanneer alle tolken die automatisch worden gebeld de dienst weigeren, wordt het gesprek automatisch teruggeleid naar een callcentermedewerker die handmatig een tolk voor de dienst zoekt.

Wanneer de verbinding wordt verbroken en er opnieuw wordt ingebeld, zal de dienst niet automatisch worden doorverbonden, maar belt een medewerker van het callcenter de tolk die het eerste deel van de dienst heeft gedaan mits deze nog beschikbaar is.

Efficiënte dienstverlening

Deze nieuwe manier van werken heeft zowel voor u als voor onze opdrachtgevers als voor ons een aantal voordelen.

  • Diensten worden eerlijker verdeeld onder de beschikbare tolken.
  • De aanvrager heeft sneller een tolk aan de lijn.

Samen met u realiseren we de meest efficiënte dienstverlening.

 

Hebt u vragen of opmerkingen over automatisch doorverbinden, stuur dan een e-mail naar de Helpdesk: tolken.helpdesk@concorde.nl.