Meer dan 400 tolkdiensten per dag

Enkele weken geleden publiceerde Common Sense Advisory, een onafhankelijk onderzoeksbureau in de tolk- en vertaalwereld, de resultaten van een onderzoek naar de grootste vertaalbureaus ter wereld. Het bleek dat Concorde op het gebied van telefonische tolkdiensten het op vier na grootste vertaalbureau ter wereld is. Dat zouden we natuurlijk niet zijn zonder u.


TolkdienstElke dag wordt er bij Concorde hard gewerkt om de vele aanvragen voor telefonische en persoonlijke tolkdiensten in goede banen te leiden. En elke dag zit u bij de telefoon om telefonische tolkdiensten te verzorgen en reist u door het hele land om op locatie te tolken. Maar hoeveel tolkdiensten we elke dag uitvoeren, beseften we ons eigenlijk nooit. Tot Common Sense Advisory zijn onderzoeksresultaten bekendmaakte. Hieruit blijkt dat Concorde in 2013 ruim 35.000 tolkdiensten op locatie en daarbovenop nog eens bijna 115.000 telefonische tolkdiensten heeft verzorgd! Dat zijn dus 150.000 tolkdiensten in totaal en meer dan 400 tolkdiensten per dag! Dat is een cijfer waar we trots op zijn!

 

Uw werk

En daar mag u ook trots op zijn. Want zonder u, uw werk en uw inzet zou dit niet mogelijk zijn. Want u doet het eigenlijke werk voor ons en u bent er mede verantwoordelijk voor dat onze klanten tevreden over ons zijn, bij ons terugkomen en graag bij ons blijven. Zonder al onze freelancetolken, die tolkdiensten in ontelbare talen verzorgen, waren we niet de op vier na grootste leverancier van tolkdiensten ter wereld geworden. We zijn nu dus niet alleen het grootste vertaalbureau van Nederland, maar tellen ook internationaal mee.

 

Innovatie

Het merendeel van de 150.000 tolkdiensten die we in 2013 verzorgden, wordt door ons inhouse callcenter geregeld. Om al die tolkdiensten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, wordt er veel aandacht besteed aan het verbeteren van het proces. Raymond de Groot, Director ICT & Operations, over de ontwikkeling van het callcenter: “We hebben de afgelopen jaren grote investeringen in ICT en innovatie gedaan in ons callcenter. Daardoor werken we nu sneller en vooral efficiënter, en daar profiteren zowel onze tolken als onze klanten direct van. Bij telefonische tolkdiensten gaat het om snelheid en kwaliteit: onze klanten willen binnen enkele ogenblikken doorverbonden worden met een gekwalificeerde tolk. Dat is precies wat wij keer op keer doen.”

In het callcenter van Concorde zit een toegewijd team van call agents 24 uur per dag klaar om alle tolkdiensten te verzorgen. Voor bijvoorbeeld De Nederlandse Politie voeren we namelijk ook 's nachts tolkdiensten uit. Wilt u zich hiervoor beschikbaar stellen, stuur dan een e-mail naar ons Resource Management.