Ad-hoctolkdiensten automatisch doorverbonden

Op 1 januari start Concorde met het automatisch matchen en doorverbinden van ad-hoctolkdiensten. Hiermee zijn we u nóg sneller en beter van dienst. Waar we nu handmatig contact leggen met een tolk gaat dit straks automatisch.


Tolkdienst aanvragen

Wanneer u naar ons callcenter belt, voert de callcentermedewerker de dienst in met alle benodigde gegevens, zoals de duur van de dienst en de taalcombinatie. De callcentermedewerker zet vervolgens het automatisch doorverbinden in gang. U wordt in de wacht gezet en ons systeem belt tolken die op Concorde Extranet hebben aangegeven op dat moment beschikbaar te zijn. Ons systeem belt de beschikbare tolken, waarbij we rekening houden met alle contractuele afspraken. Op het moment dat een tolk de dienst accepteert, wordt u meteen doorverbonden. Neemt geen van de tolken de dienst aan, komt u terug bij een callcentermedewerker die vervolgens handmatig een tolk voor u bij de dienst zoekt.


Waarom automatisch doorverbinden

Doordat reguliere handelingen bij ad-hoc telefonische tolkdiensten worden geautomatiseerd, verbinden we u sneller door met een tolk. Dit heeft een efficiëntere dienstverlening tot gevolg. Daarnaast kunt u blijven vertrouwen op de kwaliteit van onze tolken. Bovenal blijven onze callcentermedewerkers met hun expertise, overdag, 's nachts en in het weekend, voor u beschikbaar.


Oplossing op maat

We kunnen ons systeem inrichten naar uw wensen. Zo kunnen we net als voorheen een voorkeurstolk selecteren. Daarnaast kunnen we alle specifieke wensen, zoals expertise van de tolk, het geslacht van de tolk en het land van herkomst meenemen in het selectieproces, zodat we voor elke dienst de meest geschikte tolk kunnen selecteren.


Contact

Heeft u vragen over automatisch doorverbinden, kunt u contact opnemen met Inge van Vuuren, Operations Manager Interpreting Services, via 020-8202805.