Checklist voor meertalige SEO

Delen:

WebVertSEODe vindbaarheid van je website bepaalt het online succes van je organisatie. Ga maar na hoe vaak je zelf een nieuwe dienst of aankoop opzoekt op Google. De realiteit voor ondernemers is dan ook hard: sta je niet hoog genoeg vermeld op Google, dan wordt het steeds lastiger om aan nieuwe leads te komen. Je zult dus aan zoekmachineoptimalisatie (SEO) moeten doen. Zo houd je de online toestroom van potentiële klanten in leven.

De vindbaarheid van je website in zoekmachines is afhankelijk van veel factoren. Het algoritme van Google bijvoorbeeld beoordeelt je website op zeker 200 variabelen. SEO kan dan ook als een zware opgave aanvoelen: waar moet je in hemelsnaam beginnen? En wat als je een meertalige website wilt? Waar moet je dan op SEO-gebied rekening mee houden?

Je bent gelukkig niet alleen. Bij Concorde krijgen we steeds vaker aanvragen om websites te vertalen. Advies of ondersteuning bij SEO wordt daarbij ook vaak gevraagd. Daarom hebben we deze SEO-checklist opgesteld, die te gebruiken is voor websites in iedere taal. Want SEO in een andere taal is eigenlijk gewoon een herhaling van zetten. Volg deze 5 stappen, dan heb je een goede uitgangspositie voor een website die vindbaar is in alle talen die je maar wilt.*

 

*Voor een goed vindbare website spelen nog meer factoren een rol dan alleen de tekstuele optimalisatie. Zo is het onder andere belangrijk voldoende links vanaf andere goede websites te hebben (backlinks), en kun je met technische aanpassingen aan je website ook het verschil maken. 

 

Delen: